دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1398 - 10:14
سیدافقهی در گفتگو با آنا:

انصارالله یمن مقاومت جانانه‌ای علیه متجاوزان سعودی انجام داده است

کارشناس ارشد مسائل منطقه غرب‌آسیا گفت: انصارالله و ارتش یمن در پنج سال اخیر مقاومت جانانه‌ای علیه متجاوزان سعودی و آمریکایی داشتند.
کد خبر : 381423
_L3H7713.jpg

سیدهادی سیدافقهی در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب‌آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، با اشاره به خارج شدن گروه‌های مردمی یمن از سه بندر و اینکه رابطه این خروج با تمرکز انصار‌الله بر میدان‌های دیگر نبرد با عربستان سعودی چیست، اظهار کرد: «علت اصلی این خروج توافق انصار‌الله، ارتش و نیروهای مردمی یمن با سازمان ملل متحد برای امدادرسانی به مردم این کشور است».


وی افزود: «در واقع این توافق‌نامه خروج انصار‌الله از سه بندر یمن که با سازمان ملل منعقد شده است، به معنای آن نیست که  مناطق درگیری در این بنادر را کاملاً رها کند».


کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل ادامه داد: «نیروهای مردمی، مقاومت و ارتش هنوز در محیط پیرامونی مناطق درگیر با نیروهای عربستانی و اماراتی حضور دارند و اگر آنها بخواهند دست به عملی بزنند حتماً برخورد جدی با آنها می‌شود».


سیدافقهی تأکید کرد: «نیروهای موسوم به ائتلاف به سرکردگی سعودی‌ها در پنج سال اخیر و از زمان حمله نظامی به مردم یمن نتوانستند بنادر حیاتی این کشور را با نظامی‌گری اشغال کنند و در انتها با توافق سازمان ملل این بنادر در اختیار نیروهای این سازمان برای امدادرسانی قرار گرفت و این موضوع در راستای توافق استهکلم صورت گرفته است».


وی با بیان اینکه سازمان ملل متحد برای حضور خودش در بنادر یمن باید تضمین ارائه دهد، خاطرنشان کرد: «مردم، انصارالله و ارتش یمن در پنج سال اخیر مقاومت جانانه‌ای علیه متجاوزان سعودی و آمریکایی داشتند که نشان دهنده عزم راسخ آنها برای مقاومت است».


به گزارش آنا، چندی پیش انصار‌الله، ارتش و گروه‌های مقاومت مردمی یمن در راستای کمک جامعه جهانی به مردم مظلوم این کشور از سه بندر دریایی خارج و آن را برای تخلیه کالاهای اساسی مردم یمن در اختیار سازمان ملل متحد قرار دادند. همچنین پهپادهای نیروهای مقاومت مردمی یمن در عملیات خارق‌العاده و در عمق هزار کیلومتری عربستان برخی از تأسیسات نفتی سعودی‌ها را منهدم کردند که این کار بازتاب زیادی در جامعه جهانی داشت و قیمت نفت را افزایش داد.


انتهای پیام/4106/4082/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته